U bent hier

Integratie Office

  • Module-omschrijving

In deze module wordt eerst een minimum aan basiskennis van kantoorsoftware (tekstverwerking, rekenblad, presentatie) aangeleerd, om deze programma’s nadien te combineren.

Inhoud:

      • Afbeeldingen zoeken op het internet en invoegen in een tekstverwerkend programma, een rekenblad en een presentatie;
      • Thema’s;
      • Sjablonen;
      • Afdruk samenvoegen (mailmerge): hier wordt een brief die in een tekstverwerkend programma wordt gemaakt, gekoppeld aan een database die in een rekenblad of een databaseprogramma werd gemaakt. Aan de hand van deze database kunnen er ook etiketten gemaakt worden;
      • Een tabel en een grafiek uit een rekenblad kopiëren naar tekst en naar een presentatie;
      • Een tabel uit een tekstverwerkend programma kopiëren naar een rekenblad;
      • Een tekstbestand importeren in een rekenblad;
      • Een presentatie maken waarbij tekst, afbeeldingen, tabellen en grafieken ingevoegd worden.
  • Voorkennis

Teksten verwerken en Cijfergegevens verwerken