U bent hier

Kantoorsoftware integratie

  • Module-omschrijving

In deze module wordt eerst een minimum aan basiskennis van verschillende kantoorsoftware (tekstverwerking, rekenblad, presentatie) aangeleerd, zodat nadien deze programma’s gecombineerd kunnen worden.

Inhoud:

      • Afbeeldingen zoeken op het internet en invoegen in een tekstverwerkend programma, een rekenblad en een presentatie;
      • Thema’s;
      • Sjablonen;
      • Afdruk samenvoegen (mailmerge): hier wordt een brief die in een tekstverwerkend programma wordt gemaakt, gekoppeld aan een database die in een rekenblad of een databaseprogramma werd gemaakt. Aan de hand van deze database kunnen er ook etiketten gemaakt worden;
      • Een tabel en een grafiek gemaakt in een rekenblad, kopiëren naar tekst en naar een presentatie op verschillende manieren;
      • Een tabel gemaakt in een tekstverwerkend programma, kopiëren naar een rekenblad;
      • Een tekstbestand importeren in een rekenblad;
      • Een presentatie maken, waarbij tekst, afbeeldingen, tabellen en grafieken ingevoegd worden.
  • Voorkennis

 Word 1 en Excel 1