U bent hier

Klantencontacten

MODULE-INHOUD:

De cursus Klantencontacten binnen Polyvalent verkoper maakt je  aan de hand van theorie, rollenspelen en actualiteit wegwijs  in de wereld van de verkoop.


In het eerste en grootste deel van de cursus leer je, aan de hand van theorie en rollenspelen, om te gaan met diverse klantentypes. Hoe dient een polyvalent verkoper om te gaan met diverse gedragingen van klanten? Hoe verwelkomt/onthaalt een verkoper een klant? Welke houding neemt hij/zij aan bij de begroeting? Er wordt eveneens uitgebreid aandacht besteed aan de kleding, de persoonlijke hygiëne en de uiterlijke verzorging van een polyvalent verkoper. Vervolgens gaat de module dieper in op het koopproces van een klant. Hoe zit het koopproces in elkaar? Wat zijn de diverse fasen/stadia om tot een koop-verkoop over te gaan?

Het tweede deel van de cursus legt de nadruk op het aanspreken van klanten in een eerste (Frans) en tweede (Engels) vreemde taal. Aan de hand van basis- en vaktermen leer je een klant op een correcte wijze aanspreken en verder helpen.


Het derde deel gaat dieper in op diverse gesprekken, aan de hand van P van promotie (marketing), om klanten te informeren. Daarnaast leer je omgaan met klachten van klanten/klagende klanten en leer je conflicten afhandelen. Het laatste deel van de cursus gaat dieper in op klantgericht afscheid nemen. Waarom, wanneer en op welke manier neem je als polyvalent verkoper afscheid van je klanten? Aan de hand van rollenspelen leer je  op een klantgerichte manier afscheid leren nemen van verschillende klanten(types).

Korte inhoud van cursus:

  • Wat is een polyvalent verkoper?
  • Voorkomen van de polyvalent verkoper
  • Klantentypes
  • Het koopproces: klanten begroeten/verwelkomen/onthalen
  • Klanten aanspreken en begrijpen in een eerste en tweede vreemde taal
  • Klanten informeren aan de hand van P (Promotie): marketing
  • Klachten behandelen
  • Conflicten vermijden/correct afhandelen
  • Klantgericht afscheid nemen